כולנו יודעים שהמפתח מפעיל את הסטרטר, המתנע, לרכב והוא בתורו אחראי על סיבוב המנוע והתחלת הנסיעה, אבל יש כל כך הרבה דברים הנוגעים לאופן פעולתו וטיפול בתקלות שכולנו היינו רוצים להבין ולא יודעים את מי לשאול.
להלן כמה שאלות נפוצות הנוגעות למערכות הטעינה וההתנעה ברכב ותשובות שכדאי לזכור:
סטרטר (מתנע) לרכב אינו פועל, מה עושים?
תחילה יש לבדוק את תקינות המצבר שכן לא פעם כאשר המצבר חלש אז הסטרטר לרכב לא מקבל מספיק אנרגיה. כמו כן, חשוב לבדוק שאין כבלים מנותקים או רפויים.
במידה ולא ניתן היה לזהות בקלות את הסיבה לתקלה, ייתכן שישנה בעיה במתנע עצמו ויש לפנות לחשמלאי לאבחון ותיקון מקצועי.
האם קיימות פעולות מנע אשר יאריכו את חיי האלטרנאטור והסטרטר לרכב?
לא ממש, שני אלו מורכבים מלא מעט חלקים אשר נשחקים לאורך זמן מעצם פעולתם ולכן מטבע הדברים, אורך החיים שלהם קצוב.
אולם רצוי לבדוק את תקינות המצבר מדי פעם כמו כן לשים לב לכבלים רפויים או מנותקים.
יש לשים לב גם לרעשים לא רגילים בעת ההתנעה ובמידה ויש רעש חריג בזמן ההתנעה חשוב לכבות את המנוע מיד וזאת כדי למנוע נזקים גדולים יותר, אז לפתוח את מכסה המנוע ולנסות לאתר את מקור הרעש. רעש כזה יכול לנבוע ממגוון סיבות כדוגמת פחם או קפיץ שבור במערכת הסטרטר לרכב, מצבר חלש, או בעיות של נפילת מתח בין המצבר למתנע ומומלץ לפנות לחשמלאי לתיקון התקלה לפני שתתגבר ותהפוך לבעיה רצינית ברכב.
האם אפשר להתניע את הרכב בעזרת כבל התנעה או בוסטר ואז להמשיך לנסוע?
ברכב מודרני במידה והמצבר מרוקן לחלוטין אין אפשרות להמשיך בנסיעה משום שהמצבר המרוקן יוריד את מתח הטעינה של האלטרנאטור לרמה כזאת שלא תאפשר למנוע לפעול בצורה תקינה.
ברכב ישן לעומת זאת, יש אפשרות להתגבר לזמן קצר על בעיית התנעה בסטרטר לרכב, ע"י התנעה בדחיפה למשל ברכב עם מהלכים ידניים, ולהמשיך ולנסוע אולם צריך ורצוי להביא את הרכב לחשמלאי לאיתור ותיקון התקלה בהקדם.