קומפרסור לרכב – – הוא החלק במזגן שמבצע את פעולת הדחיסה של גז הקירור. בזכותו כולנו יכולים ליהנות משליטה מלאה על טמפרטורת האוויר ברכב בזמן נסיעה וליהנות ממשב רוח קריר ומרענן בחום הקיץ .
קומפרסור לרכב – 3 טכנולוגיות נפוצות
לא ניתן להחליף בין הטכנולוגיות – לכל רכב מדחס משלו
- מדחס בוכנתי – קומפרסור לרכב נפוץ במיוחד הוא הקומפרסור הבוכנתי. הוא בעל יכולת דחיסה גבוהה, זול יחסית ובזכות העובדה שהוא כה נפוץ.
- מדחס ספירלי – קומפרסורים לרכב מסוג זה בטכנולוגיה שונה מהבוכנתיים והדחיסה מתבצעת בשיטה אחרת.
- מדחס סכינים – סוג נוסף של קומפרסור לרכב הוא מדחס להבים או סכינים. הוא חסכוני בצריכת אנרגיה ובעל בלאי נמוך , המדחסים קטנים יחסית עם פחות חלקים.
סוגי שמן לפי מדחס
ישנם כמה סוגים עבור קומפרסור לרכב (PAG 100 או PAG 46 וכו') ולכל אחד מהם מספר דרגות סמיכות של שמן ועל מנת להבטיח את איכות העבודה שלהם חשוב לדעת איזה סוג שמן דרוש עבור כל אחד מהם.
בטבלה המצורפת בקישור (לחץ לפתיחה) מפורט סוג השמן למדחסים השונים Bosch, Denso C, Calsonic DKV, Seiko, Tecumseh, York, Zexel DCV Calsonic CR14, Calsonic CWV6, Denso 10P, Denso 6C, Ford FS10, Matsushita ו Mitsubishi
כפי שניתן לראות לעיל, ישנם סדרות השייכות לאותו דגם של מדחס אשר סוג השמן המומלץ עבורן הנו שונה ויש גם שמן המחליף את הסמיכויות השונות ולכן, אם אינכם בטוחים מה מותקן במכוניתכם, חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום על מנת למקסם את יכולת המדחס שלכם וליצור עבורכם חוויית נסיעה נעימה במיוחד.
לדוגמא, לרכבי הונדה עם מדחס מדגם Sanden TR חשוב להשתמש ב PAG 46 אולם לרכבי סיטרואן עם מדחס מדגם Sanden SD7 חשוב להשתמש ב PAG 100
כמויות שמן לפי דגם רכב
חשוב גם להתאים את כמות השמן לקומפרסור לרכב הספציפי ולגודל מערכת מיזוג האוויר, גם כאן, התאמה מושלמת הכרחית, עודף שמן חמור מחוסר שמן כי סותם את המערכת .